Vespa GTS

EICMA 2018: Vespa GTS 300 hpe

05/11/2018

Op de internationale EICMA motorbeurs te Milaan stelt Piaggio dit jaar een geheel nieuwe GTS versie voor. Voor 2019 verandert de hele familie met de invoering van een reeks van esthetische en technische verbeteringen. Vooral de komst van de nieuwe HPE 300 motor met 23,8pk trekt aandacht.

Gamma 2019
  • Vespa GTS
  • GTS Touring
  • Super GTS
  • GTS SuperSport
  • Een gloednieuwe Vespa GTS SuperTech


Restyling
  • Volledige LED koplamp en achterlichten
  • De voorkant is voorzien van een opnieuw ontworpen schild, met in het midden de onmiskenbare “stropdas”, langwerpig en opgesmukt met drie friezen
  • Nieuwe vorm van het stuur
  • De chroomkam op het voorspatbord
  • Achteruitkijkspiegels
  • Roosters aan de zijkanten van het schild, gekenmerkt door een nieuw honingraatpatroon
  • Restyling van de zijpanelen, de billen
  • De 300 HPE-versies onderscheiden zich door een nieuw deksel van de motorcarter en een nieuw ontwerp van de uitlaat-demper-afdekking
  • Nieuw zadel, met verbeterd comfort voor zowel de rijder als de passagier
  • Het compartiment onder de stoel is geschikt voor twee Vespa Visor 3.0 demi-jethelmen en meer
  • In het handschoenkastje bevindt zich een USB-poort om externe apparaten op te laden
  • Vespa MIA systeem, standaard op de SuperTech.
Kleuren

Vespa GTS wordt aangeboden in de Grigio Dolomiti kleur en in twee nieuwe kleuren: Verde Relax en Blu Energia.
Vespa GTS Touring, standaard uitgerust met klein windscherm en bagagerek achteraan is verkrijgbaar in Rosso Vignola en het nieuwe Verde Bosco. Deze Vespa GTS Touring valt op door een andere zadelbekleding en de bagagedrager.
De GTS Super, herkenbaar aan de zwarte velgen met diamant afwerking en een zadel met biesje, wordt gepresenteerd in vier kleurenvarianten: Bianco Innocenza, Nero Lucido, Rosso Passione en het nieuwe Giallo Estate.
De nieuwste telg, de SuperTech, is onder andere te herkennen aan de gele schokdemper. Dit zorgt voor een leuk contrast met de twee beschikbare kleuren: Nero Vulcano en Grigio Materia.

Motoren

De nieuwe Piaggio HPE 300 eencilinder, met een inhoud van 278 cm3 levert 23,8 pk en 26 Nm, hetgeen overeenkomt met een respectievelijke winst van 12% en18% vergeleken met de vorige generatie. Bovendien zou de nieuwe motor reeds uitgerust zijn om aan de toekomstige Euro 5 norm te kunnen voldoen.
Voor gebruikers die een 125 scooter wensen, blijft Vespa haar GTS 125 aanbieden met het i-Get blok (12,2pk en 11,1 Nm) en met Start & Stop functie .

Technische gegevens

GTS 125
Motor: Monocylinder Piaggio i-get, 4 takt, Start & Stop
Inhoud: 124,7 cm3
Boring en slag: 52 x 58,7 mm
Power: 12,2 pk bij 8.250 tr/min
Koppel: 11,1 Nm bij 6.750 tr/min

GTS 300
Motor: Monocylinder Piaggio HPE, 4 takt
Inhoud: 278 cm3
Boring en slag: 75 x 63 mm
Power: 23,8 pk bij 8.250 tr/min
Koppel: 26 Nm bij 5.250 tr/min

GTS 125 & 300
Injectie: Elektronische injectie
Starter: Elektronisch
Koeling: Vloeistof
Versnellingen: CVT-automatische aandrijving met koppelregeling
Koppeling: Droge automatische centrifuge
Kader: Plaatstalen kader met gelaste structurele verstevigingen
Ophanging voor: Enkele spiraalveer en hydraulische demper
Ophanging achter: Dubbele hydraulische demper regelbaar in 4 posities
Remmen voor: Hydraulische 220 mm roestvrijstalen schijf
Remmen achter: Hydraulische 220 mm roestvrijstalen schijf
ABS: Systeem met 2 kanalen
Banden voor: 120/70 – 12″
Banden achter: 130/70 – 12″
Lengte: 1.950 mm
Breedte: 755 mm
Zadelhoogte: 790 mm
Tank inhoud: 7 liter
Homologatie: Euro4
CO2 uitstoot: 60 g / km
Verbruik: 2,4 l/100 km

Share this post